Åh, jag känner igen nästan allt!

Sådär är det i min familj också. Jag har också alltid känt mig väldigt osedd i min familj. Vi har aldrig någonsin pratat om hur jag har mått och mår. Min pappa har sett både ärr och sår, men aldrig reagerat. När han fick veta att jag var mobbad i skolan sade han bara "jaha" och sedan var det inte mer med det. Jag har gjort upprepade självmordsförsök utan att någon har brytt sig. När jag gick på högstadiet hade jag anorexi, men det var heller ingenting som vi pratade om. Samtidigt känns det som att de nog
ville bry sig, men att de kanske inte visste hur de skulle göra och då gjorde de ingenting, men jag vet inte. Jag förstår i alla fall att det är jättejobbigt och jag förstår att du känner dig ensam. Det är inte alls konstigt.
skogsljus wrote:
Kan inte de hantera, eller acceptera, hur det varit, och ibland fortfarande är, så känns det som att jag mår bättre utan kontakt med de. men det vill jag ju inte heller egentligen. Jag vill ha en bra kontakt med de, där det är tillåtet att både må dåligt och att må bra, inte bara svepa runt som i en grå dimma där ingenting är riktigt verkligt...
De tankarna bråkar jag också mycket med. Det är svårt, jättesvårt...
Dessvärre har jag nog inget förslag till en lösning. Jag har inte lyckats lösa min situation än. Jag ville bara berätta att jag känner igen mig och att det inte är dig det är fel på. Det är jag helt övertygad om.
Stor kram till dig